Terapeuci

Anna Mojżesz

Absolwentka Wydziału Fizjoterapii oraz studiów podyplomowych Przygotowania Pedagogicznego AWF Katowice im. Jerzego Kukuczki, jak również studiów podyplomowych Wychowanie Fizyczne na tej samej uczelni.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • FITS -Funkcjonalna indywidualna terapia skolioz, choroby Scheuermanna, wad postawy.
  • PNF i Skoliozy.
  • PNF Podstawowy- Proprioceptive Neuromuscular Facilitation.
  • Kurs integracji sensorycznej I i II stopień.
  • Konferencja naukowa „W krainie zmysłów – zrozumieć integrację sensoryczną”.
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi.
  • Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi.
  • Szkolenie metody ortezy dynamicznej (kombinezon) Dunag 2.
  • Istota monitorowania oraz podstawy treningu motoryki podstawowej u dzieci i młodzieży objętych procesami treningowymi.
  • Kurs kinesiotaping.
  • Elektromiografia powierzchniowa.
  • Terapia Manualna – Badanie i leczenie kończyny dolnej. Techniki podstawowe według koncepcji Kaltenborna i Evjentha.
  • Kurs masażu klasycznego i leczniczego.
  • Korekcja i profilaktyka wad postawy ciała wg koncepcji programowo-ćwiczeniowej” Stowarzyszenie Wspierania Bielskiego Szkolnego Ośrodka Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej.

mgr fizjoterapii, terapeuta integracji sensorycznej

Anna Korczyk

Absolwentka Wydziału Fizjoterapii oraz studiów podyplomowych Przygotowania Pedagogicznego na AWF Katowice im. Jerzego Kukuczki, a także studiów podyplomowych na kierunku: Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego na GWSH w Katowicach.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • FITS -Funkcjonalna indywidualna terapia skolioz, choroby Scheuermanna, wad postawy.
  • Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych wg Dr S. Masgutovej.
  • PNF i Skoliozy.
  • Trójwymiarowa, manualna terapia stóp na podłożu neurofizjologicznym Barbara Zukunft-Huber.
  • PNF Podstawowy – Proprioceptive Neuromuscular Facilitation.
  • Konferencja naukowa „W krainie zmysłów – zrozumieć integrację sensoryczną”.
  • Diagnostyka i leczenie wad postawy.
  • Terapia punktów spustowych.
  • Rehabilitacja w neurologii dziecięcej.
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi.
  • Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi.
  • Szkolenie metody ortezy dynamicznej (kombinezon) Dunag 2.
  • Kurs masażu Shantala.
  • Kurs kinesiotaping.
  • Terapia kończyny górnej i dolnej.
  • Terapia manualna kręgosłupa.
  • Diagnozowanie i różnicowanie zespołów bólowych.
  • Terapia Manualna – Badanie i leczenie kończyny dolnej. Techniki podstawowe według koncepcji Kaltenborna i Evjentha.
  • Specjalistyczny kurs odnowy biologicznej wellness&spa.
  • Korekcja i profilaktyka wad postawy ciała wg koncepcji programowo-ćwiczeniowej” Stowarzyszenie Wspierania Bielskiego Szkolnego Ośrodka Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej.
  • Kurs masażu klasycznego, leczniczego.

mgr fizjoterapii, terapeuta neurorozwojowy

Agata Nowosielska

Jestem absolwentką Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, na którym uzyskałam zarówno tytuł licencjata jak i magistra. Studia magisterskie ukończyłam ze specjalizacją  „fizjoterapia wieku rozwojowego”.  Swoja wiedzę wciąż poszerzam uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach o tematyce pediatrycznej.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • PNF podstawowy.
  • Fizjoterapia dziecka ryzyka.
  • Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0-12 miesięcy”.
  • Masaż tkanek głębokich i rozluźnianie mięśniowo – powięziowe z anatomią palpacyjną.
  • Kinesio tapping KT1 i KT2.
  • Elementy integracji sensorycznej.
  • Masaż Shantala.
  • Masaż sensoryczny.

mgr fizjoterapii

Paulina Łyczko

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego na kierunku Pedagogika Specjalna, specjalność: surdopedagogika i terapia pedagogiczna oraz Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne.

Ukończyła studia podyplomowe: Pedagogika Specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki oraz Autyzm, Zespół Aspergera i inne całościowe zaburzenia rozwoju – diagnoza i terapia.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • KORP- standaryzowane narzędzie diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1 m.ż. do 9.r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci.
  • Terapia ręki. Funkcjonale podejście do rozwoju małej motoryki PTR©.
  • Szkolenie I- go stopnia w zakresie Terapii Integracji Sensorycznej.
  • Diagnoza i terapia zaburzeń sensorycznych wg C. Delacato.
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS).
  • Kinezjologia Edukacyjna Dennisona.
  • Kurs Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne- 1 stopień.
  • Wstęp do Sensoplastyki© oraz Trener I stopnia.
  • Zaburzenia sensoryczne i sprawność ruchowa u dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.
  • Terapia behawioralna. III modyłowy kurs bazowy.
  • Diagnoza i terapie ucznia z zaburzeniami Centralnego Przetwarzania Słuchowego.

mgr pedagogiki - pedagog specjalny, korekcyjny

Natalia Wierońska-Saternus

Jestem psychologiem z przygotowaniem pedagogicznym. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu socjoterapii, posiadam kwalifikacje do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych. Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzież. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam i zdobywam na stanowisku psychologa w szkołach i przedszkolach, dlatego bliskie są mi wszelkie trudności związane z obszarem edukacji oraz problemy dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami i ich trudności w funkcjonowaniu w szkole/przedszkolu oraz domu. Prowadzę zajęcia terapeutyczne i socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży, terapię dzieci z orzeczeniami. Wspieram rodziców w procesie wychowania poprzez indywidualne konsultacje oraz prowadzenie dla nich spotkań. Cały czas doskonalę swój warsztat pracy uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach i warsztatach.

Prywatnie mama i żona, lubiąca dobre kino i ciekawe książki.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Więź jako czynnik chroniący rozwój – Centrum Psychologiczne „Item” Żywiec.
  • Psychoterapia dzieci i młodzieży. Ujęcie poznawczo-behawioralne – Ośrodek Terapii Poznawczo- Behawioralnej MENSANA, Kraków.
  • Autyzm, Zespół Aspergera, alalia, afazja dziecięca, centralne zaburzenia słuchu – postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne – Poradnia neurologopedyczna EDULOGMED, Jastrzębie Zdrój.
  • Sześciolatek w szkole – Instytut Psychologii i Edukacji „Charektery”.
  • Rysunek dziecka, jako forma komunikacji – MCDN Oświęcim.
  • Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi – Polski Instytut Psychoterapii Integratywnej, Kraków.
  • Coaching – nowoczesna metoda motywowania uczniów – Centrum Wsparcia Biznesowego.
  • Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak opanowywać niewłaściwe zachowania? – Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres”.
  • Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę? – Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres”.
  • Podstawowe zasady terapii behawioralnej – Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres”.
  • Autyzm, Zespół Aspergera – Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji.
  • Model pracy z uczniem w sytuacjach kryzysowych lub traumatycznych – Metis, Katowice.
  • Terapia zajęciowa – Centrum Szkoleniowe KLANZA.
  • Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży – Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji.
  • Agresji u dzieci – opanowanie agresji – Clue Consulting, Katowice.
  • Racjonalnej Terapii Zachowania- poziom I – Polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej..
  • Zapobieganie depresji, samobójstwom, zaburzeniom odżywiania, samookaleczeniom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym wśród dzieci i młodzieży – Caritas, Narodowy Program Zdrowia, Bielsko – Biała.
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu – Fundacja Pomoc Autyzm, Katowice.
  • Mutyzm wybiórczy – jak pomagać? Nieformalne techniki terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym – Wola Batorksa.
  • Sensoplastyka ® Wstęp – Inkubator Inspiracji, Pracownia Twórczej Edukacji, Katowice.

mgr psychologii